5 juni

Idag är det den 5 Juni, för mig betyder det att det är 6 månader sedan jag opererades och fick veta att jag har cancer . Ett halvår ! Jag kan inte fatta det , vart har de här månaderna tagit vägen?! Den dagen stod tiden stilla men det verkar den då inte göra nu. När jag tänker tillbaka så känns det ändå på något konstigt vis som en evighet sedan, en evighet sen jag låg där på sjukhuset , dag ut och dag in, vecka efter vecka .. Det är så märkligt hur livet förändras, och hur man kan anpassa sig efter helt andra saker . Jag har nån stans redan från början bestämt mig att det här inte ska få ta över mitt liv, och det har det nog inte gjort heller , men jag har fått lära mig att leva med det , provtagningar och kontroller stup i kvarten ,  men vad gör det tänker jag ibland,  om jag får må såhär som jag gör just idag!

30411781_1141739165967827_7188543325914855605_n

En tanke på “5 juni”

Lämna en kommentar