Sommaren

Oj så länge sedan jag skrev här ! Det har vart sommar och fullt upp 🙂

V 28 och 29 jobbade jag ett par dagar, sen har jag gått full tid 30-32 . Det har vart sååå roligt ! början var det väldigt mycket att göra plus att jag var kvar på kvällarna och grejade med alla blommor inför Lotta och Andrés bröllop. Men sen var det lite lugnare.. Nu är det bara 3 dagar kvar men jag hoppas de behöver mig mycket framöver, så jag kan få ihop några timmar i fortsättningen också 🙂  Det har gått över förväntan att jobba så mycket , lite ont i kroppen , men annars hur lugnt som helst , så det är jag väldigt glad över !

Lotta och Andrés bröllop var super roligt ! Det var så roligt att få förtroendet att fixa alla blommor och att sen även stå som tärna ❤ Dagen /kvällen bjöd på perfekt väder , god mat, bra underhållning och väldigt trevliga människor 🙂 Så en lyckad dag helt enkelt ❤

Vi har även fått en till bröllopsinbjudan ! Jimmy´s ena bror ska gifta sig i September , så då blir det ytterligare ett 😀

Vi har inte hunnit iväg på någon speciell semester , Jimmy jobbade när jag var ledig och sen lite tvärtom .. men nu ska vi åka iväg fred-tis iaf . Vi har dock vart ner till Kolmården nån helg eftersom vi har fått årskort där för hela familjen , sen var vi upp till sjöboden i Trödje ( som är kvar efter mormor och morfar ) , lekt med kompisar, plockat massa jordgubbar och sen även blåbär, badat och grejat på här hemma . Så vi har fått sommaren att gå och jag tror nog att grabbarna har vart nöjda med att vara hemma och sen åka iväg på lite små utflykter . Nu har Jimmy börjat riva av all panel på huset , för i slutet av nästa vecka så kommer en snickare och så ska de byta fönster , tilläggsisolera och sen upp med ny panel,  kommer bli så fint ! Spännande att få ett helt nytt utseende på huset 😀

På onsdag är det dags för röntgen , och veckan därpå är det cellgifter .. Blir tyvärr inget besked på onsdag direkt , det är väl sommar semestrar fortfarande kanske .. inför denna röntgen känner jag  mig ganska lugn , har starka förhoppningar om att det har stått still denna gång ! Så bara hoppas på det!

I mina trädgårdsland och i växthuset har det växt så det knakar , så häromkvällen så la jag in lite gurka Här är det ena receptet,jag testade mig fram på två olika till så ska bli spännande att smaka sen  .https://www.viaventri.se/2018/08/10/pressgurka-utan-socker-snabbt-och-enkelt/

IMG_9837-1

Så nu har ni fått en snabb genomgång på lite vad som hänt de sista månaderna iallafall . Jag är glad och nöjd att livet rullar på som ett normalt svensson liv ska 😉 Nu ska jag gå och äta frukost med min familj innan jobbet väntar 🙂

Lämna en kommentar